Wednesday, December 29, 2021

Exemplar av forskarskolans uppsatser

Exemplar av forskarskolans uppsatser



Den närhet som Castleton University har med Association for Arts Administration i att utveckla sitt program för MA i Arts Administration uppmuntrar mig; det försäkrar mig om att kvaliteten och strängheten i programmet på Castleton är rätt passform för mina personliga och professionella ambitioner. Haviland drar en anmärkningsvärd linje från sina grundstudier och mål fram till idag, prover på forskarskolans uppsatser. Obs: Teckengränsen för CASPA PS är 5, tecken med mellanslag. Att ta min avancerade examen kommer att göra det möjligt för mig att gå vidare i världen prover på forskarskolans uppsatser en självsäker och lärd individ beredd att skapa de positiva möjligheter jag föreställde mig för flera år sedan. Varje uppsats här kommer från en framgångsrik gymnasieansökan, och efter att ha läst uppsatsen bryter vi ner vad som gör den bra.





Gillar det du läser?



Skaffa sig prover på forskarskolans uppsatser till din bästa forskarskola med ditt övertygande personliga uttalande. Du är en omtänksam, intelligent och unik individ. Genom att läsa exemplet på forskarskolans uppsatser ovan, prover på forskarskolans uppsatser, du bör få en tydlig uppfattning om hur du kan översätta dina kvalifikationer, passioner och individuella erfarenheter till ord. Du kommer att se att exemplen här använder en kreativ röst, använder detaljerade exempel och drar in läsaren med en tydlig skrivstil. Viktigast av allt är att dessa personliga uttalanden är övertygande - var och en gör ett bra jobb prover på forskarskolans uppsatser du att författaren till uppsatsen är en människa som är värd att lära känna, eller ännu bättre, värd att ha i din nästa högskoleklass.


Exemplar av uppsatser i grundskolans syftesförklaring bör vara engagerande och fånga uppmärksamhet. Inför planteringssäsongen kunde jag se de bladlösa resterna av brända träd som fortfarande stod kvar. En enkel brofackverk var den första strukturen jag någonsin analyserade. Den enkla kombinationen av balkar som kunde hålla bilar, tåg och lastbilar över långa vattenområden fascinerade mig. Att ha verktygen för att analysera lasterna på fackverket ökade mitt intresse för strukturer ytterligare. Tänk om människor levde hälsosammare liv, utövade förebyggande medicin och vidtog försiktighetsåtgärder mot sjukdomar och sjukdomar? Mina dagar på sjukgymnastikavdelningen fick mig ofta att tänka på förebyggande av skador såväl som själva skadorna.


Jag tvivlade redan på mitt framtida karriärval som sjukgymnast. Jag var nio år och mitt i Mrs. Obs: Teckengränsen för CASPA Exemplar av forskarskolans uppsatser är 5, tecken med mellanslag. Du måste ha denna gräns i åtanke när du skriver ditt personliga uttalande. Vårt team i världsklass hjälper dig att sticka ut från konkurrenterna och bli accepterad. Du vill bli antagen till en toppskola, men du måste visa att du är mer kvalificerad än andra sökande. Hur kan du bäst dina konkurrenter? Genom att skriva ett utmärkt syfte. Bli accepterad! Hitta den tjänst som bäst motsvarar dina behov:. Vilket program söker du till? Grad School Personligt uttalande Exempel Bli antagen till din bästa forskarskola med ditt övertygande personliga uttalande.


Miljövetenskapsstudenten Läs nu. Ingenjörsstudenten Läs nu. Folkhälsostudenten Läs nu. Läkarassistentstudenten Läs nu. Livlig, visuell öppning: Du kan nästan känna lukten av de brända träden och se rancherna och gårdarna frodas bakom sina skyddande skogar. Ett tydligt tema som binder samman uppsatsen: Författaren uttrycker tydligt intresse för konflikten mellan ekonomiska och miljömässiga hänsyn genom hela uppsatsen. Solid struktur: Tack vare det fortsatta temat för konflikten mellan ekonomiska och miljöhänsyn är detta en mycket lättläst uppsats. Bra användning av övergångar: Övergångar hjälper din läsare att flytta från ett ämne till nästa när du kopplar ämnet i föregående stycke till ämnet i nästa. De kan bestå av några ord eller en fras eller helt enkelt en upprepning av ämnet med namn i motsats till att använda ett pronomen, prover på forskarskolans uppsatser.


Författaren använde terminologin som kopplar samman ekonomi och miljö i slutet av första stycket och använder samma ord i början av det andra. Exempel 2: Ingenjörsstudenten En enkel brofack var den första struktur jag någonsin analyserade. Konsekvent användning av öppning prover på forskarskolans uppsatser Författaren börjar sin uppsats med bilden av den första struktur han någonsin analyserade - en enkel brofackverk, prover på forskarskolans uppsatser. Denna brofackverk blir grunden för alla hans framtida studier av konstruktionsteknik och design. Mot slutet av uppsatsen säger han att designstrukturen har fascinerat honom sedan han såg den första bilden av en brofackverk för sin första ingenjörsklass. Ett tydligt tema som binder samman uppsatsen: Temat strukturell design löper genom hela uppsatsen.


Det nämns i början av uppsatsen, i följande stycken och även i sista stycket. Mot slutet av uppsatsen diskuterar författaren hur en examen i ingenjörsvetenskap kommer att hjälpa honom att nå både sina kortsiktiga och långsiktiga mål. Solid struktur: Eftersom temat strukturell design och ingenjörskonst är så starkt genom hela uppsatsen, prover på forskarskolans uppsatser, det är lätt att följa med när författaren berättar om olika klasser han har gått, en praktikplats han gjort och till och med en upplevelse som studentvolontär. Bra användning av övergångar: Författaren avslutar sitt första stycke prover på forskarskolans uppsatser om läroboken för hans första ingenjörskurs, och fortsätter på detta tema i nästa stycke. Han gick sedan över från lektioner han tog till volontärforskning som han deltog i.


När han diskuterar vad han planerar att studera i gymnasiet, används samma terminologi igen, vilket ansluter sig till hela uppsatsen prover på forskarskolans uppsatser en sammanhållen helhet. Exempel 3: Folkhälsostudenten Tänk om människor levde hälsosammare liv, prover på forskarskolans uppsatser, utövade förebyggande medicin och vidtog försiktighetsåtgärder mot sjukdomar och sjukdomar? Konsekvent användning av öppningsbilder: Idén att tillhandahålla primärvård till stora populationer och de fördelar som befolkningen kan få av denna vård vävs igenom hela uppsatsen. Att hitta sätt att förbättra hälsan hos underprivilegierade befolkningar finns också genom hela uppsatsen. Ett tydligt tema som binder samman uppsatsen: Tillhandahållande av primärvård till stora samhällen är ett tema som löper genom hela uppsatsen.


Solid struktur: Temat att tillhandahålla primärvård till stora underprivilegierade befolkningar är ett tema som binder samman detta personliga uttalande. Författaren avslutar det andra stycket med att prata om arbete på fältet och börjar nästa stycke med att nämna fälterfarenhet. Detta gör det enkelt att följa uppsatsens flöde. Exempel 4: Läkarassistentstudenten Jag var nio år och mitt i fru. Du kan också känna hennes lättnad när hon äntligen får diagnosen - och behandlas - av en PA. Hon fortsätter att illustrera henne prover på forskarskolans uppsatser av allt medicinskt genom hela uppsatsen.


Ett tydligt tema som binder samman uppsatsen: Hennes uppsats har ett tydligt tema — hennes intresse för medicin och sjukvård, och hennes koppling till PAs. Detta tema berörs i varje stycke i hennes personliga uttalande. Oavsett om hon diskuterar hennes kärlek till att lära eller de färdigheter som lärts genom sport, kommer det slutliga målet att bli en PA genom. De gör den sammanhållen, läsbar och intressant, prover på forskarskolans uppsatser. FÅ DIN GRATIS KOPIOR: 5 DÖSTLIGA FEL ATT UNDVIKA I DITT SYFTE. Få ditt exemplar av den måste läsa antagningsguiden. Få experthjälp med din ansökan om forskarskola Vårt team i världsklass prover på forskarskolans uppsatser du sticker ut från konkurrenterna och blir antagen.


Ansökningspaket för forskarskola Läs mer. Arbeta med en expert! Accepted har hjälpt forskarskolesökande att få acceptans till toppprogram sedan Vad behöver du hjälp med?





uppsatser om ambition



Det flyter bra, är minnesvärt och kommunicerar att den sökande skulle få ut det mesta av forskarskolans erfarenhet. PDF med exempel på Graduate School Personligt uttalande 2 — Musikalisk komposition. Detta är ett starkt, användbart personligt uttalande. Och i sanning, med tanke på att detta för en mästare i musikkomposition, är andra delar av applikationen som arbetsprover förmodligen de viktigaste. Men här är två små ändringar jag skulle göra för att förbättra det:. PDF av Exempel Graduate School Personligt uttalande 3 — Folkhälsa. Vill du förbättra din GRE-poäng med 7 poäng?


Vi har branschens ledande GRE-förberedelseprogram. Byggt av instruktörer i världsklass med 99:e percentilen GRE-poäng, lär sig programmet dina styrkor och svagheter genom datavetenskap för maskininlärning, och anpassar sedan ditt förberedelseprogram till dig så att du får en så effektiv förberedelse som möjligt. Punkt ett: I tjugotre år drev min farmor, en veterinär och en epidemiolog, avdelningen för smittsamma sjukdomar på en medelstor stadsfolkhälsoavdelning. Berättelserna om mormor Betty som envist spårar upp namngivna sexpartners till de infekterade är en del av vår familjehistoria. Mormor Betty skulle övertala människor att testas för sexuellt överförbara sjukdomar, uppmuntra till säkrare sexuella metoder, dokumentera spridningen av infektioner och sträva efter att begränsa och förhindra det.


På grund av den stora homosexuella befolkningen i staden där hon arbetade, var mormor Betty i framkant av aids-kriserna, och hennes analys bidrog i hög grad till att förstå hur sjukdomen smittades och spreds. Min mormor har alltid varit en stor inspiration för mig, och anledningen till att en karriär inom folkhälsan alltid var på min radar. Detta är en uppseendeväckande öppningsanekdot som undviker de flesta vanliga klichéerna om barndomsdrömmar och benägenhet. Den här berättelsen visar också subtilt att jag har en känsla av folkhälsohistoria, med tanke på betydelsen av AIDS-krisen för folkhälsan som ett område.


Punkt två: De senaste åren har cementerat det intresset. I januari adopterade mina föräldrar min lillebror Fred från Kina. Läkare i Amerika diagnostiserade därefter Fred med Duchenne muskeldystrofi DMD. Om jag skulle ta ytterligare ett pass genom det här stycket, är det viktigaste jag skulle ändra den sista frasen. Punkt tre: Det är inte rätt att vissa människor har tillgång till de bästa läkarna och behandlingen medan andra inte har någon medicinsk vård. Jag vill fortsätta en MPH i sociomedicinska vetenskaper vid Columbia eftersom att studera sociala faktorer inom hälsa, med särskilt fokus på socio-hälsoojämlikheter, kommer att förbereda mig att ta itu med dessa orättvisor. Programmets tvärvetenskapliga tillvägagångssätt tilltalar mig mycket eftersom jag tror att tvärvetenskapliga tillvägagångssätt är det mest effektiva sättet att utveckla meningsfulla lösningar på komplexa problem.


I det här stycket gör jag en snygg och tydlig övergång från att diskutera vad som väckte mitt intresse för folkhälsa och rättvis hälsa till det jag är intresserad av om Columbia specifikt: programmets tvärvetenskapliga fokus och hur det fokuset kommer att förbereda mig för att lösa komplex hälsa problem. Det här stycket fungerar också som en bra pivotpunkt för att börja diskutera min akademiska och professionella bakgrund. Punkt fyra: Min grundutbildning har förberett mig väl för min valda karriär. Till exempel, i en kultur där de flesta sjukdomar tros orsakas av häxkonst, vilket är fallet för Zande-folket i centrala Afrika, skulle alla framgångsrika hälsoinsatser eller utbildningsprogram med nödvändighet ta hänsyn till deras mycket verkliga tro på häxkonst.


I det här stycket kopplar jag min grundutbildning och de färdigheter jag lärde mig där till folkhälsan. Den mycket korta analysen av att skräddarsy hälsointerventioner till Zande är ett bra sätt att visa insikt och visa upp de kompetenser jag skulle ta med mig till programmet. Punkt fem: Jag arbetar nu inom hälsovårdsbranschen för en av de största leverantörerna av hälsofördelar i världen. Förutom att återuppliva min passion för data och kvantitativ analys, har arbetet för detta företag fördjupat mig i affärssidan av hälso- och sjukvården, en kritisk komponent i folkhälsan. Detta korta stycke belyser min relevanta arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvårdsbranschen.


Stycke sex: Jag tänker ta en doktorsexamen för att bli expert på hur sociala faktorer påverkar hälsan, särskilt när det gäller kön och sexualitet. Jag tänker ta ett certifikat i Sexualitet, Sexuell hälsa och Reproduktion. Genom att arbeta tillsammans med andra experter för att skapa effektiva interventioner över kulturer och samhällen vill jag hjälpa till att förändra hälsolandskap både i Amerika och utomlands. Det här sista stycket handlar om mina framtida planer och avsikter. Att byta de två meningarna och diskutera mina certifikatmål inom MPH och sedan nämna mina doktorandplaner skulle vara mycket mer meningsfullt. Detta var ett framgångsrikt personligt uttalande; Jag gick in och deltog! programmet. Den har starka exempel, tydlig organisation och beskriver vad som intresserar mig med programmet dess tvärvetenskapliga inriktning och vilka kompetenser jag skulle tillföra en bakgrund inom kulturanalys och erfarenhet av hälso- och sjukvårdens affärssida.


Men några små justeringar skulle lyfta detta uttalande till nästa nivå. Så du behöver fler prover för ditt personliga uttalande för forskarskolan? De flesta exempel publiceras som en del av skrivguider som publiceras online av utbildningsinstitutioner. Ibland krävs det en tragedi för att påminna dig om vad som verkligen är viktigt i livet. För ett och ett halvt år sedan dog min kusin och goda vän plötsligt. Jag blev så ledsen när jag tänkte på alla upplevelser i livet som hon kommer att sakna genom att bli tagen i en så ung ålder, och vilken förlust detta var för hela samhället att aldrig få veta vilket gott hon kunde ha åstadkommit, om livet fick vara så ytlig och obelönad om du lever varje dag utan någon plan för framtiden och lite funderingar på att hjälpa andra. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad att de mål jag har skapat för mig själv under de senaste åren hjälper mig att göra det bästa av alla möjligheter som ger sig, så att jag kan leva ett liv med verklig mening. hade aldrig kunnat drömma om att jag som vuxen skulle göra spetsforskning om polymervetenskap, men genom hårt arbete, en önskan att bygga en framtid av framsteg och inspiration från de forskare som har gått före mig har jag redan uppfyllt den första några steg i denna fantastiska dröm Min man liknar mig ofta vid en blomma.


Inte någon ömtålig och ömtålig blomma som hänger i ogynnsamma miljöer, utan en stark och rejäl växt som kan få ut det mesta av det som erbjuds och blomma var som helst. Som hustru till en aktiv militär man har jag varit tvungen att göra många kompromisser i livet, men med alla utmaningarna har möjligheter uppstått. Det kanske inte var mitt första val att flytta vartannat år, men varje ny plats har gett mig möjligheten att lära våra två döttrar mer om världen vi lever i. Det måste ha gjort min mamma galen att veta att den minut en tomat kvar på bänken för länge började mögla och sönderfalla det blev plötsligt oändligt fascinerande för mig, och får därför inte kastas ut. Visa mig, och jag kanske kommer ihåg.


Involvera mig så förstår jag. Jag är en helt annan person nu än den jag var för bara några år sedan. Händelser i mitt liv, både planerade och oväntade, har konspirerat för att föra mig till en plats där jag med säkerhet vet att undervisning ligger i mitt blod och jag söker nu antagning till doktorand. Under de två år som har gått sedan jag tog min grundexamen har mycket förändrats i mitt liv. Du måste ha denna gräns i åtanke när du skriver ditt personliga uttalande. Vårt team i världsklass hjälper dig att sticka ut från konkurrenterna och bli accepterad. Du vill bli antagen till en toppskola, men du måste visa att du är mer kvalificerad än andra sökande. Hur kan du bäst dina konkurrenter? Genom att skriva ett utmärkt syfte. Bli accepterad! Hitta den tjänst som bäst motsvarar dina behov:.


Vilket program söker du till? Grad School Personligt uttalande Exempel Bli antagen till din bästa forskarskola med ditt övertygande personliga uttalande. Miljövetenskapsstudenten Läs nu. Ingenjörsstudenten Läs nu. Folkhälsostudenten Läs nu. Läkarassistentstudenten Läs nu. Livlig, visuell öppning: Du kan nästan känna lukten av de brända träden och se rancherna och gårdarna frodas bakom sina skyddande skogar. Ett tydligt tema som binder samman uppsatsen: Författaren uttrycker tydligt intresse för konflikten mellan ekonomiska och miljömässiga hänsyn genom hela uppsatsen.


Solid struktur: Tack vare det fortsatta temat för konflikten mellan ekonomiska och miljöhänsyn är detta en mycket lättläst uppsats. Bra användning av övergångar: Övergångar hjälper din läsare att flytta från ett ämne till nästa när du kopplar ämnet i föregående stycke till ämnet i nästa. De kan bestå av några ord eller en fras eller helt enkelt en upprepning av ämnet med namn i motsats till att använda ett pronomen. Författaren använde terminologin som kopplar samman ekonomi och miljö i slutet av första stycket och använder samma ord i början av det andra. Exempel 2: Ingenjörsstudenten En enkel brofack var den första struktur jag någonsin analyserade.


Konsekvent användning av öppningsbilder: Författaren börjar sin uppsats med bilden av den första struktur han någonsin analyserade - en enkel brofackverk. Denna brofackverk blir grunden för alla hans framtida studier av konstruktionsteknik och design.

No comments:

Post a Comment