Att mäta yrkesmässiga resultat med hjälp av ord: Längd: 8 sidor Dokumenttyp: Fallstudiedokument: Medicare och Medicaid-program: Hospice Villkor för deltagande; Slutregel. Enligt forskningen är "handterapi konsten och vetenskapen om rehabilitering av den övre extremiteten, vilket inkluderar handen, handleden, armbågen och axelgördeln. Fördelar Denna forskning kommer att resultera i förbättrade patientresultat, vilket kommer att gynna patienterna, skickliga vårdavdelningar, arbetsterapeuter och andra intressenter. My Philosophy Of Nursing Dessa faktorer involverar tro, hopp, odling av känslighet för sig själv och andra, främjande och accepterande av både positiva och negativa känslor, och tillhandahållande av stödjande, skyddande och korrigerande mentala, fysiska, sociokulturella, arbetsterapiuppsats, och andliga miljöer Jean Watsons Theory of Nursing, arbetsterapiuppsats.
Uppsats om ledarskap inom omvårdnad
D et al P Han förklarade reflektion som en inlärningsslinga, som ständigt matar fram och tillbaka mellan upplevelsen och förhållandet som antas. Arbetsterapiuppsats et arbetsterapiuppsats Reflektion i handling är att reflektera medan du gör, arbetsterapiuppsats, som sker undermedvetet, intuitivt och omedvetet jasper p6, arbetsterapiuppsats. Att reflektera över handling innebär att man tänker på handling efter att den har inträffat. Vill du få en originaluppsats om detta ämne? vidare, arbetsterapiuppsats, Boud. När erfarenhet involverar en persons svar på en situation eller händelse, t.
känslor, tankar, handlingar och slutsatser vid tidpunkten eller omedelbart därefter. Situationen eller händelsen kan vara en kurs eller en oplanerad händelse i det dagliga livet. Det kan provoceras av något yttre eller en intern upplevelse, som utvecklas från obehag. Det finns många positiva användningsområden för att reflektera arbetsterapiuppsats öva. Om utövare verkligen vill förverkliga sina vårdideal så har de gjort det arbetsterapiuppsats annat val än att bli politisk och arbeta för att etablera villkoren för praktiken där det är möjligt.
Det kan hitta sätt på vilka vi lär oss bäst, annorlunda och nya handlingssätt mot ett evenemang. Reflektion kan hjälpa till att lösa problem och hjälpa till med personlig och professionell utveckling och ger en flykt från rutinövningar. Arbetsterapiuppsats låter oss vara medvetna om konsekvenserna av våra handlingar, visa våra kompetenser för andra och prestationer för oss själva, arbetsterapiuppsats. Reflektion tillåter oss att bygga teori från observationer, hjälpa till att fatta beslut eller lösa osäkerhet och stärka eller befria oss själva som individer. citerade i Johns p22 noterade att elever kan vara motståndskraftiga mot reflektion som avslöjar sig själv, en punkt som lyfts fram av Cotton citerad i Johns p22 att reflektion blir en typ av övervakning, bedömning och kontroll.
Reflektion kan användas för att hjälpa Arbetsterapi O. A et al pas har livslångt lärande, professionell utveckling och servicekvalitet och styrning Professional Standards för O. T praktik Därför kan reflektion vara en viktig del för att upprätthålla kunniga färdigheter som en del av yrkesutövningen. O. Aslop p All ny kunskap från erfarenhet kommer att lagras för framtida referens när liknande situation uppstår. Aslop p I följande reflekterande redogörelse kommer jag att använda Johns modell av reflekterande struktur bilaga ett blandat med Gibbs reflekterande cykel bilaga två och kommer att reflektera över handling.
Men Gibbs cykel stannar vid handlingsstadiet så det ger inte ett sätt att stänga cykeln eller gå över till reflekterande praxis när det gäller att vidta åtgärder Jasper arbetsterapiuppsats Detta beror på att Gibbs ramverk hade sin grund från en utbildningskontext i motsats till en praktik. Johns är behjälplig med att ha cue-frågor. Jasper p Följande berättelse beskriver en kritisk händelse som hade en betydande effekt på mig som fick mig att stanna upp och tänka och väckte frågor. Rollen som O. B var 60 arbetsterapiuppsats gammal man, som bodde i en bungalow på egen hand, utan anpassningar eller vårdare, arbetsterapiuppsats. Han lades in på sjukhus på grund av ett fall när han använde toaletten.
Han hade blivit utskriven från sjukhuset för cirka 2 månader sedan och har fortfarande problem med egenvård, matlagning och allmän rörlighet. S-utövaren och jag gjorde ett hembesök på Mr. Vi fick en remiss från sjukhuset angående Mr. Vi gjorde en bedömning av Mr. B och vid bedömning; herr. B använde handfatet för att hjälpa till att stå från toaletten som verkade komma från väggen. Hans rörlighet var generellt sett bra men hade svårt att höja och sänka sig i och ur badet och att höja benen över badkanten. Han hade små problem i köket på grund av mild artrit vid öppning av burkar och burkar, arbetsterapiuppsats, lyfta tung utrustning och greppa bestick. När vi bedömde Mr. B, jag var osäker och lite förvirrad hur jag skulle bedöma i ett S.
S sätt. Jag tänkte på min O. T-värderingar och övertygelser och hur jag skulle kunna involvera dessa i bedömningen. Detta skulle innebära att jag bedömer på ett sätt som främjar självständighet, stärker honom och motiverar honom samt använder yrke som ett terapeutiskt verktyg. Jag var osäker på hur jag skulle implementera sociala arbetsvärderingar då de verkade krocka med mina egna, till exempel vårdpaket. Arbetsterapiuppsats Jag försökte uppnå självständighet för Mr. B med minsta mängd utrustning. När vi faktiskt började utvärderingen tänkte jag på hur jag skulle kunna få Mr. B så oberoende som möjligt, använda utrustning för att hjälpa till om det behövs och därför ge honom makt. Å andra sidan, jag arbetsterapiuppsats att överväga socialt arbetes värderingar och övertygelser.
Detta fick mig att känna mig extremt förvirrad och orolig över att jag inte gav den bästa servicen för Mr. B när jag utför bedömningen och går emot min etik om att göra gott, inte skada, självständighet och rättvisa. När man bedömer Mr. B lyckades han lyfta benen över sidan av badet, när han använde en badbräda och handledare för att greppa och hade bra sittbalans. Hans förflyttningar från toaletten behövde stöd så vi erbjöd en toalettram för att underlätta detta. S. S utövare föreslog måltider på hjul för att övervinna problemen Mr. B hade i köket. När det föreslås, arbetsterapiuppsats, utrustningen och vårdpaketen till Mr.
B kunde inte ha något han ville, även om detta skulle gå emot mitt O. T-värden. Resultatet av evenemanget var inte särskilt bra. B tackade nej till utrustning och vårdpaket och blev arg. Det fick mig att känna mig ledsen eftersom jag ville hjälpa Mr. B med sina dagliga aktiviteter, att leva ett självständigt liv. När jag ser tillbaka på händelsen känner jag att jag kanske kunde ha övertygat Mr. B mer att acceptera utrustningen och vårdpaketen som föreslagits. Även om vårdpaketen stred mot mitt O. T-värden kan jag se en plats för dessa med extremt handikappade individer, arbetsterapiuppsats. Jag skulle ha föreslagit att anpassa utrustning i köket, arbetsterapiuppsats, som grepp för kultur, automatiska plåtöppnare, arbetsterapiuppsats, en vattenkokare och en sittpall.
Känslorna jag har gått igenom var oroliga, spänning, nyfikna under starten av evenemanget följt av sorg mot slutet. För att utvärdera var det som var bra med upplevelsen de enorma möjligheterna till kontinuerlig professionell utveckling som rollen som O. T fortsätter att växa, arbetsterapiuppsats. Jag känner också min förståelse för O. T och kliniska resonemangsförmåga har utvecklats. Jag känner att rollen som en S. En utövare orsakar förvirring, förlust av rollidentitet och överskridande av professionella gränser. Fast jag känner inte arbetsterapiuppsats mycket gick bra, Arbetsterapiuppsats tro mitt bidrag och O.
T kunskap hjälpte situationen. Jag uttryckte det här väldigt bra och höll mig till O. T värderingar och övertygelser. utövare som jag var med lyckades arbetsterapiuppsats ut yrken väldigt bra men jag upplever ett vårdpaket där anpassad utrustning hade räckt. Detta kan ha hänt på grund av liten kunskap om O. T och hon själv som kommer bildar en social arbetsbakgrund. Jag vet inser att det inte fanns mycket jag kunde ha gjort för att förändra situationen ändå och kanske en mer djupgående kunskap om socialt arbete kan ha hjälpt.
Jag är nu mer förberedd för rollen som S. Om det genomfördes igen skulle jag definitivt få mer insikt i socialarbetares värderingar och övertygelser och vara mer högljudd om min O. T ettor, arbetsterapiuppsats. Jag skulle ha försökt uppmuntra Mr. B att ta utrustningen och förklarade mer varför detta var viktigt. Avslutningsvis har jag lärt mig den teorin; professionella och personliga värderingar och övertygelser, etik och juridiska frågor påverkar ofta praxis. Jag har lärt mig vikten av att reflektera för att utveckla mig professionellt och personligt. Mina behov för att utveckla min yrkesutövning i detta skede av min karriär är enorma.
Jag behöver främst utveckla mina kunskaper, kommunikationsförmåga, professionella färdigheter och kliniskt resonerande färdigheter.
respektera uppsats för studenter att kopiera
Hem — Uppsatsprov — Livet — Barn — Vad är arbetsterapi. Vilket ämne som helst. Vilken typ av uppsats som helst. Arbetsterapiinterventioner är utformade för att låta barnet bygga på områden av styrka och hjälpa dem att förbättra färdigheter inom områden av deras svaghet. Arbetsterapiinsatser är barncentrerade och ofta ser en session med en arbetsterapeut ut som ett fascinerande och utarbetat lekschema. Arbetsterapi använder ett helhetsgrepp i planeringen av program. Denna terapi fokuserar på barnets fysiska, sociala, känslomässiga, sensoriska och kognitiva förmågor och behov.
När det gäller autism arbetar Arbetsterapi med att utveckla färdigheter för handstil, finmotorik och dagliga färdigheter. Det är viktigt att ta bort hinder för lärande och hjälpa barnet att bli lugnare och mer fokuserat. Aktivt deltagande i livet främjar: lära sig självkänsla självförtroende självständighet social interaktion. Arbetsterapeuten OT hjälper barn att leka, utveckla självhjälpsförmåga och delta i sin skolverksamhet så aktivt som möjligt. Hur förbättrar arbetsterapi livskvaliteten? Arbetsterapi ger hjälp till barn som möter svårigheter i sina dagliga aktiviteter som att borsta, klä på sig, toalettbesök, skriva, rita, etc.
Terapin hjälper till att utveckla dessa självhjälpsförmåga hos dem. OT använder olika uppsättningar av metoder och planer och det finns inget sådant idealiskt program eftersom varje barn är olika. Dessa kan inkludera aktiviteter för att hjälpa till med interaktion, pussel för att utveckla koordination och medvetenhet och mer. Följande är en lista över några vanliga interventionsområden: Finmotorik Utveckling av små muskler som behövs för att fingrarna ska kunna plocka upp små föremål. Till exempel att plocka upp färgglada pärlor från skålen med hjälp av fingrar. Visuell motorisk integration Hand-ögonkoordination, som att plocka upp små bitar mat från tallriken och få den till munnen. Grovmotorisk koordination Gå, stå, springa, hoppa Kognition och perception Tänkande och problemlösning.
Arbetsterapiaktiviteter för barn Det finns en mängd olika aktiviteter som kan genomföras för barn beroende på tillståndet. Terapin kan genomföras på flera ställen som hem, skolor, klinik, specialiserat centrum, etc. Den är utformad på olika sätt för barn i olika åldersgrupper. För småbarn och spädbarn: Spädbarnen har vanligtvis problem med att sova på natten. De vanliga övningarna som ingår är badtidsaktiviteter, mild massage samt sand- och vattenterapi. Sensorisk integrationsaktiviteter Dessa sensoriska integrationsaktiviteter hjälper ett barn att reagera mer aktivt och exakt på miljön.
Aktiviteterna är utformade på ett sådant sätt att det skapar en djup press på barnet. Till exempel skapas mjuka hörn i rummet med mjuk inredning som en sittpåse som ger ett underbart djupt tryck för en lugnande effekt. Dessa är i grunden indelade i två breda kategorier: bilaterala och hand-öga-koordinationsförmåga. För hand-öga-koordination kan du låta ditt barn slå en boll med ett slagträ, fånga en boll osv. Bilaterala aktiviteter ger möjligheten att använda båda sidor av kroppen på ett korrekt sätt. Aktiviteter som att kavla ut bakverk från en lekdeg kan vara effektiva.
Synuppfattningsaktiviteter Dessa aktiviteter hjälper barnet att förstå informationen som ögonen skickar till hjärnan. För beständighet i formen och för att hjälpa dem att förstå former lägg föremål på en bricka och be ditt barn att känna igen dem. Du kan använda böcker för att lära dem olika typsnitt och samma alfabet i olika storlekar för att förbättra deras förmågor. Du kan också använda pussel för att underlätta utvecklingsprocessen. Aktiviteter för fin- och grovmotorik Finmotorikaktiviteter krävs för barn som har svårt att använda hand, fingrar och underarm på rätt sätt. I grundterapin ingår enkla övningar av armar, handled, fingrar m.m. För grovmotorik kan du hjälpa barnet med kärn- och axelaktiviteter.
Dessa aktiviteter kan inkludera simning eller hopscotch. Arbetsterapeuter tillämpar sina kunskaper för att hjälpa individer med funktionshinder att engagera sig i vardagsaktiviteter så aktivt som möjligt och utveckla självhjälpsförmåga. Forskningen inom avdelningen har varit inriktad på att främja kvaliteten på arbetsterapi och effektiviteten av arbetsterapiinsatser. Forskningsfokus är handskriftsinterventioner effektiva för att förbättra läsbarheten för barn i skolåldern? Är kognitiva och prestationsbaserade åtgärder som används effektiva för förebyggande och välbefinnande bland äldre vuxna i fallprevention? Yu-Lun Chen är doktorand vid avdelningen för arbetsterapi vid NYU. Hon har klinisk erfarenhet som inkluderar hembaserad intervention för barn och familjer med neurologiska och utvecklingsstörningar.
Hennes huvudsakliga mål är att identifiera bestämningsfaktorerna för deltaganderesultat och att förbättra nuvarande tjänster och insatser. Ellen Modlin är en Ph. Enligt Reingold och Jordan anses fetma vara ett utbrett och allomfattande hälsoproblem i USA som påverkar över 72 miljoner amerikaner. Det finns en tydlig skillnad mellan att klassificeras som fet och att klassas som överviktig. Centern […]. Sammanfattning Arbetsterapi är utbredd inom sjukvården, särskilt när det gäller att ta itu med problem med barn och fetma.
Det finns många risker om ett barn är överviktigt eller överviktigt, inklusive att bli mobbad, marginaliserad och utsättas för fetma i senare vuxen ålder. Ändå finns det förebyggande och innovativa metoder som behövs för att minska hälsoeffekterna av barnfetma […]. Detta är också uppenbart när man tittar på demografin hos arbetsterapiklienter. Eftersom arbetsterapi ofta inte ses som nödvändig hälsovård som grundförsäkring och medicin täcker, är det bara […]. Uppsatsexempel. Uppsatsämnen. Mest populära uppsatsämnen om arbetsterapi utarbetade av våra experter:.
No comments:
Post a Comment