Monday, January 17, 2022

Beskrivande uppsats på en regnig dag

Beskrivande uppsats på en regnig dag



CHANUPA CHINTHAL säger:. Inte riktigt säker på vad jag skulle förvänta mig för natten, jag kunde bara hoppas att det skulle leda till att det blir något att minnas för alltid. Det ger oss tröst. Det verkade som om alla jag hade gått gymnasiet med var där. Beskrivande uppsats på en regnig dag mammor skriker alltid på oss men vi gillar bara att ignorera och njuta. På femtiotalet hängde tonåringar på maltbutiken, smuttade på cherry cola och rockade med Elvis. Under den tiden kommer regn som välsignelser för dem.





En regnig dag: 100 ord kort uppsats för klass 1, 2



Uppsats nr. En regnig dag i regnperioden. Hur trådar är naturen på en regnig dag. Ändå är hon vacker att se på. Det är spännande att röra på sig en dag som denna. Dagen är mörk och himlen är mulen av moln. Regnet faller i strömmar. Små leriga vattenpölar finns här och där och överallt. Träden badar sig själva. Vattendroppar slår modergrenar av trädet och droppar på jorden nedanför. En vandrare som fångas ovetande hittas i skydd under de breda grenarna av höga träd. Ingen stress från djuren. Hela regionen är dränkt av regn. Bönder med sina tjurar, plöjer åkrarna.


Alla är i ankeldjup lera. Det regnar stadigt. De ger upp att plugga. Moder jord är redo för färsk avkastning. Jag går upp till flodstranden en dag som denna. Regndroppar smälter samman i vågor. Leriga vågor kastar hela sin kraft mot banken. De motsätter sig båtarnas rörelser. En bländande vind ökar båtsmannens elände. Och det bländande regnet skymmer allt bortom. Jag står blöt under ett träd. Det går några timmar och bäckar kom forsande nerför de slarviga platserna. Väldigt snart finner de jämn mark på och på vattnet som sveper bort smuts och smuts. Det oupphörliga under ett träd. Regnet upphör och molnen seglar över himlen. Solen visar också ansiktet men ganska skyggt. Den verkar skrämd av förändringen som har kommit över naturen. Nunnan gömmer sig igen.


Regnbågen gör sitt framträdande. Dess vackra färger ger en charm till himlens tråkiga bakgrund. Jag ser en ljusblixt och hör ett mullrande på avstånd beskrivande uppsats på en regnig dag det regnar. Kvällen närmar sig. Regnet klappar mot fönstren. Alla är instängda på sitt rum. Det regnar hårt och vinden väser. Naturens raseri pågår i timmar. En regnig dag. På sommaren är värmen intensiv. Heta vindar blåser. Ett mörkt moln eller en regnskur är alltid välkomna. Om regnet inte faller ber folk för det. Dom gör Beskrivande uppsats på en regnig dag träning. Det är svårt att gå ut i brinnande värme. På sommaren är en regnig dag en njutningsdag. När mörka moln täcker himlen börjar vi dansa av glädje. När vinden blåser och regnet faller fylls varje hjärta av förtjusning.


Beskrivande uppsats på en regnig dag gå ut till kanalen eller floden för att hålla picknick. Vissa människor går ut för att njuta av naturen. Unga flickor samlas under något stort träd för att njuta av gunga. De tycker om att gå upp och ner på gungan. De sjunger söta sånger. Dessa låtar ger oss stort nöje. Så de gör glada. Små barn kommer ut med lejonkläder. De badar i regnvattnet. En del av m rullar i smutsigt regnvatten. De flyter pappersbåtar i det rinnande vattnet. Hur de skriker när deras boas sjunker eller förs bort av vattenströmmen! Allt i naturen ser fräscht ut efter regn. Den rör sig fram och tillbaka när det blåser. Göken sjunger sina söta sånger från mangoträdet. Det haglar regnet. Hur söta är inte dess låtar! Det finns vattenpölar här och där. Hus och gator tvättar bort sin smuts.


Träd och växter badar i regnvatten. De ser gay och gröna ut. Djur och fåglar njuter också av regnet, beskrivande uppsats på en regnig dag. Grodorna gör ett mycket behagligt ljud efteråt beskrivande uppsats på en regnig dag regn. De börjar kväka. Efter regn är vägar och gator täckta av lera. Det orsakar mycket problem. Vi kan inte gå utan att förstöra våra kläder. Alla känner sig obekväma under en tid. Pojkar måste sluta leka utomhus. Människor blir uttråkade och inaktiva. På vissa ställen skadas järnvägsspåret när det regnar kraftigt. Lerkojor börjar läcka. Vissa är skadade under kraftiga regn, beskrivande uppsats på en regnig dag.


Killar och tjejer blir helt blöta. Ibland blir de sjuka. De faller offer för hudsjukdomar. På det hela taget är en regnig dag på sommaren i allmänhet full av glädje, beskrivande uppsats på en regnig dag. Det ger oss tröst. Det är fullt njutbart om solen inte visar sig. Men om molnen bryter upp börjar solen skina starkare. Då försvinner vår glädje. Vinden sviker. det är nära igen. Värmen blir mer intensiv. Vad olyckligt vi känner oss! Vägarna blir leriga. Här och där glider de vårdslösa förbipasserande ner. Hur folk gör narr av dem! De förstör sina kläder. Men samma regn är ett måste i ett land som Indien.





inledningsstycke för jämföra och kontrastera uppsats



Jag och min fästman åkte på en veckas kryssning till Mexiko. Ingen av oss hade någonsin varit på en kryssning så det var en ny upplevelse för oss båda. Vi behövde vara i New Orleans för avgång så vi körde de sex timmarna från Jonesboro, Arkansas till New Orleans, Louisiana. Jag och min fästman använde denna tid för att prata, planera för framtiden och fantisera om vår vecka borta från barnen och jobbet. Vi åkte innan solen var helt uppe när himlen är blå med fluffiga vita moln och inte ett tecken på regn någonstans för att inte tala om orkanen Irene. Vi njöt av natten på bourbon street och åt berömda Louisiana gumbo och fattiga pojksmörgåsar, drack vin och sightseeing.


Vi åkte med vagnen genom det berömda trädgårdsdistriktet. Vi gick piren där vi skulle gå ombord på vårt kryssningsfartyg. Det var så många kryssningsfartyg förtöjda där några kom in andra väntade på att få avgå. Att gå ombord på kryssningsfartyg tar lika lång tid som att gå ombord på ett flygplan. Först måste du checka in och sedan gå till ditt ombordstigningsområde. Då måste du gå igenom tullen och kolla ditt bagage som inte ses igen förrän du kommer till din stuga där det väntar på dig. Därifrån ska alla mötas vid nödutgångarna för att höra de rätta procedurerna att följa i händelse av en nödsituation. Efter korten Svaren finns i slutet av frågorna. När ett spridningsdiagrams x,y-punkter alla är ganska nära "linjen för bästa passform", hur skulle du då beskriva förhållandet mellan punkterna?


Sant eller falskt: Orsaks- och verkanssamband kan inte fastställas med hjälp av bestämningskoefficienten. Sant eller falskt: Korrelationer används för att identifiera sambandet mellan två variabler. Till exempel kan mängden regn i juli x och storleken på tomater i augusti y analyseras med hjälp av korrelations- och regressionstekniker. Poängen för de tio bästa i en nyligen genomförd LPGA Valley of the Stars-turnering listas nedan. Källa: Los Angeles Times 73 67 72 67 76 72 73 68 71 73 Hitta lägesresultatet. Flerval: Medianen är en. det mest stabila måttet på Central Tendens. det minst stabila måttet på Central Tendens. endast stabil om standardavvikelsen är liten.


lika med InterQuartil Range. Korrelationskoefficienten r kan variera mellan värdena 8. Medelåldern för eleverna i en statistikklass är 20 år. Beskriver detta uttalande beskrivande statistik, folkräkning, simulering eller ofta begås självmord av de som tror att de inte längre har toleransen att hantera flera problem som har samlats upp i deras liv och som därför orsakat oönskad press. Paul är inte den vanliga 18-åringen som går i skolan får bra betyg och planerar att gå till college någon dag efter sista året på gymnasiet.


Som vi får veta genom flera händelser genom historien, är han en frisinne som inte tillhör den omgivning han växte upp i. Efter 18 år av känslor som att vara utstötta i staden, en dag lyfter Paul och slutar till slut med att ta sitt liv. För det första brydde sig Paul inte om sina framsteg i skolan eller någon akademisk ansträngning som förväntades av hans far. Paul var beroende av konsten. Även om han bad om ursäkt Gabriela Valdes Prof. Jag var sju år när mina föräldrar berättade för mig att de hade bestämt sig för att lämna vårt hemland Havanna, Kuba. Jag var mållös och blek som ett tryckpapper. De ville ha en bättre framtid för mig; för de visste att i Amerika skulle jag få en bättre utbildning och en bekvämare livsstil. På Kuba var utbildning och livsstil mycket dålig, allt var inte modernt som i Amerika.


Men att åka till Amerika var inte det som störde mig, det var att lämna det liv jag hade i mitt hemland. Det där betydelsefulla beslutet som mina föräldrar tog förändrade allt om mig och mitt liv, det innebar att jag var tvungen att lämna mitt hemland, vänner och familj för att åka till en avlägsen plats, jag skulle ha anpassat mig till den främmande miljön och jag skulle behöva lära mig ett annat språk. Jag minns dagen då jag var tvungen att lämna Kuba; Jag var bara sju år gammal. Mina föräldrar körde till flygplatsen med hela mina vänner och familj för att säga vårt sista hejdå.


När jag gick in på flygplatsen var allt riktigt ljust och kallt inuti, men mitt ansikte såg kokhett ut; det betydde inte att jag var varm jag försökte bara hålla kvar mina tårar av hur gärna jag ville gråta. Min tid var klar när jag hörde en datorröst säga att flyget var redo att lyfta. Jag gav min mormor sin sista kram och klämde henne ömtålig. Vid det här laget hade regnet varit på väg och lämnat luften med en varm och fuktig touch. En känsla av spänning kom in i mina öron när jag hörde det svaga ljudet av musik och skratt. Jag kom på mig själv att gå i en snabbare takt längs denna mörka, slingrande väg.


Inte riktigt säker på vad jag skulle förvänta mig för natten, jag kunde bara hoppas att det skulle leda till att det blir något att minnas för alltid. När jag kom till gården var jag förvånad, nästan som förvirring. Det verkade som om alla jag hade gått gymnasiet med var där. Det var en syn jag aldrig kommer att glömma; det liknade en scen från en film eller ett TV-program. Det var hundratals barn som bara roade sig på en galen och vild fest. Med fullständig förvirring vände jag mig åt vänster bara för att se henne blanda ihop något hopkok. Lukten av alkohol hade alltid vänt ut och in på magen, men av någon anledning den här kvällen när hon frågade mig om jag skulle vilja ha några sa jag ja. Med min första klunk stängdes jag av direkt.


Smaken var fruktansvärt ur denna värld och dessutom brann den. Omedelbart gav jag tillbaka drinken till henne tillsammans med en mängd klagomål. Hur i hela friden kan man någonsin dricka något sådant? när slutligen "öga mot ansikte med deras föremål för dyrkan" Wells, , sid. Updike är känt för att ta andra författares verk och vrida dem så att de återspeglar en mer samtida smak. Medan historien förblir densamma, är klimatet unikt endast för Updike. Detta är anledningen till att det finns likheter och avvikelser från Joyces originalverk. Handling, tema och detalj är tre av de mest liknar aspekterna av de två berättelserna över alla andra litterära komponenter; kännetecknande för båda författarnas verk erbjuder varje återgivning sitt eget unika perspektiv på den unge mannens romantiska förälskelse.


Inte bara delas beskrivande fraser av båda berättelserna, utan paralleller förekommer med varje slut, liksom Doloff Båda berättelserna fördjupar sig i en ung mans instabila psyke Tyler Ryan Professor Wheeler Engelska 22 april, Catcher in the Rye Jerome David J. Som ung pojke var Salinger intresserad av teater och dramatik. När han växte upp gick han i en offentlig skola på Upper West Side på Manhattan. Han var alltid en mycket tystlåten och artig ung man. Salinger tog examen i juni från Valley Forge och fortsatte sedan med en kort men betydelsefull collegekarriär. När han var 20 år gammal arbetade han mot sin collegekarriär igen. Han skrevs in i en klass vid Columbia University till engelska är en av dem. Här tar vi med en bok som kommer att ge en grundläggande struktur till alla aspiranter för att försöka beskriva engelska ordentligt.


Vi ger en komplett ram som täcker varje ämne av beskrivande engelska papper. Detta kommer att ge aspiranterna grundläggande kunskaper om allmänna regler för att försöka beskrivande papper på engelska, och vägleda dem i att lära sig engelska i en utsträckning som de försöker använda engelska på ett säkert sätt. Boken syftar till att ge dig tillräckligt innehåll för att prova den beskrivande engelska uppsatsen effektivt och kan leda dig till framgång i din undersökning. För detta ändamål behandlas alla aktuella ämnen här. Den här boken har också för avsikt att ge de tävlande en konceptuell bas genom förklaringar av frågorna. De ser gay och gröna ut. Djur och fåglar njuter också av regnet. Grodorna gör ett mycket behagligt ljud efter regnet. De börjar kväka.


Efter regn är vägar och gator täckta av lera. Det orsakar mycket problem. Vi kan inte gå utan att förstöra våra kläder. Alla känner sig obekväma under en tid. Pojkar måste sluta leka utomhus. Människor blir uttråkade och inaktiva. På vissa ställen skadas järnvägsspåret när det regnar kraftigt. Lerkojor börjar läcka. Vissa är skadade under kraftiga regn. Killar och tjejer blir helt blöta. Ibland blir de sjuka. De faller offer för hudsjukdomar. På det hela taget är en regnig dag på sommaren i allmänhet full av glädje. Det ger oss tröst. Det är fullt njutbart om solen inte visar sig. Men om molnen bryter upp börjar solen skina starkare. Då försvinner vår glädje. Vinden sviker. det är nära igen. Värmen blir mer intensiv. Vad olyckligt vi känner oss!


Vägarna blir leriga. Här och där glider de vårdslösa förbipasserande ner. Hur folk gör narr av dem! De förstör sina kläder. Men samma regn är ett måste i ett land som Indien. En regnig dag får mig att känna mig lycklig. Min bror, syster och jag älskar regniga dagar. Vi tycker väldigt mycket om att leka i regnet. Det är en mycket grund bäck nära vårt hus. Varje gång det regnar går vi dit för att segla våra pappersbåtar och se hur de sopas bort. Regnet gör vattnet i bäcken djupare och det är spännande att se hur de snabba strömmarna flyter över stenarna och bär bort löv, gräs från vår trädgård.


Vi tittar intensivt på när våra pappersbåtar slungas omkring i vattnet. De nerför bäcken och vi undrar ofta vart de sedan seglar snabbt de slutligen hamnar. Under regnet älskar vi också att sitta och titta på vattenpölarna i vår trädgård. När vattenpölar bildas börjar våra ankor plaska omkring i dem och kvackar högljutt. Ibland springer vi ut i regnet, kastar stenar i vattenpölarna och ser hur vattnets krusningar växer sig större och större. Vattnet ser ut som ringar av silver när de lysande regndropparna faller på dess yta. Jag tycker att regnet är bättre än solens brännande värme. Då och då roar vi oss med bollspel i regnet. Det är roligt, förutsatt att vi inte blir förkylda eller frossa. Jag gillar att leka i regnet när det inte åska eller blixt.


Sammanfattning: Bristen på vatten i juni — himlen mulen — gatubilder — barnen var glada. Juni månad tog slut utan en droppe regn. Det rådde akut brist på vatten. Massor av människor bildade köer nära offentliga kranar i väntan på att få fylla sina krukor med dyrbart vatten! Det var ett hoppfullt tecken när vi en dag såg hur de samlande molnen blev mörkare och mörkare. Plötsligt kom en vindpust åtföljd av regn. Regnet föll ner så kraftigt att avloppen snart var fulla och överfulla. De låglänta områdena översvämmades, vilket innehöll flera familjer i sina hem. På gatorna såg man en annan syn. Fotgängare sprang i helvetter för säkerhet och skydd. De som förväntade sig regn var väl beväpnade med paraplyer och vattentäta rockar.


När regnet öste ner saktade trafiken ner och på vissa ställen stod den nästan stilla. Livet i staden var oorganiserat, flera tåg hölls uppe när banan låg under vatten och nästan alla allmänna fordon slutade trafikera. Under dessa förhållanden var svårigheten för de människor som gick till kontor, studenter till skolor och högskolor och affärsmän till sina arbetsplatser ynklig. Det var mycket svårt för dem att nå sina destinationer. Trots dysterheten från den grå himlen fanns det några scener av munterhet. Skolgående barn hyllade dagen med glädjerop.


Det visade sig vara en semester och mängder av barn sågs leka och vada till knädjupt i vattenpölar, leka med ankor och drakes eller plaska vatten mot varandra. Vissa paraplyer blåstes av, medan andra fick sitt hölje vänt ut och in. Någon spretade på den hala marken eller ramlade i den leriga poolen. När regnet upphörde efter ett oupphörligt skyfall på två eller tre dagar var luften ren och himlen såg klar ut. Svåra ord: vindby — plötslig vind. fotgängare — en som reser till fots. helter-skelter — i en brådska, i oordning.


Monsunerna i Indien förebådas med stor glädje eftersom de ger ett tropiskt land andrum från den intensiva hetta det är täckt av hela året runt. Den idealiska regniga dagen är förstås när det regnar stadigt i timmar i sträck. Regniga dagar kan verka dystra och deprimerande för många, men för dem som bor i tropikerna är regnet en välkommen förändring. Helt plötsligt förvandlas jorden från detta torra, dammiga, uttorkade stycke land till en underbar, grön skönhet som är full av liv och kraft. Himlen kan vara mulen, men blommorna står i full blom. Runt omkring är det som att jorden vaknar till liv och firar själva livet. Lukten av regn när det träffar den heta jorden är vad minnen skapas av på subkontinenten.


En regnig dag är mycket roligt för barn. När de kliver ut ur sina hem, med paraplyer i handen och tar sig ner till skolan, förvandlas vägarna till en regnbåge av färger. Armbågar varandra med sina paraplyer, stjäl några regndroppar här och där, hoppar i pölar; en regnig dag är en tid att glädjas för de unga. Ingenting kan vara roligare än att spela fotboll i regnet. Att halka, falla och glida med ett och annat mål som kastas in medan regnet öser på dig oupphörligt är endast möjligt en regnig dag och det är de saker som ungdomsnöjen består av. När det gäller de vuxna kan en regnig dag när man måste gå till jobbet vara ovälkommen.


Att cirkla runt pölarna, medan du hänger i ett paraply och en portfölj, samtidigt som du håller ett öga på vägen för att se till att ett passerande fordon inte stänker dig med smuts kan vara både jobbigt och besvärligt. Regndropparnas pittande smattra ger lugnande musik till själen och många musikalbum har inspirerats av det. I indisk musik är en raga en melodi som är baserad på en serie toner. Raga Megha och Raga Malhar förknippas med regnperioden och när de sjungs en regnig dag skapar de magi. Regnens inverkan på våra sinnen är så stor att ingen Bollywood-film är komplett utan minst en scen av hjälten och hjältinnan som leker i regnet. På allvar betyder regn allt för bönderna. I ett jordbruksland som Indien kan regn påverka ekonomin.


Inget regn kan innebära vattenbrist och svält också. Även om regn är bra för grödorna och de trivs med det, kan flera regniga dagar innebära överskottsregn i den utsträckning att skördarna kan förstöras. En regnig dag under monsunsäsongen är välkommen, men en regnig dag i varmt väder kan innebära förstörelse av frukter som mangon. Det kan betyda förstörelsen av vissa grödor. Den sanna glädjen med en regnig dag är när man ser en regnbåge. Regnbågar gör att ett spektrum av ljus dyker upp på himlen när solen skiner på fuktdroppar. Denna mångfärgade båge, som har sju färger totalt, är ett nöje för ögonen att se för både unga och gamla. Allt som allt är en regnig dag en dag som fyller dig med glädje och lugn och lugnar din själ även om det ibland kan vara obekvämt. Den sista raden av det är verkligen imponerande��������������������.


Fina uppsatser men jag vill bara säga att kan du publicera en orduppsats om detta ämne? Men hur som helst är uppsatserna fantastiska. Med hjälp av olika rader från dessa mirakulösa essäer har jag gjort stor framgång med att skriva mitt eget TACK. Så bra information ��. Det inspirerade mig verkligen��. Jag uppskattar evirtualguru. com på en sådan fantastisk prestation ��. Din hemsida är en av de bästa ��. Det hjälpte mig verkligen att göra mitt jobb ��. Tack så mycket till evirtualguru. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Om Vision Webbplats invigningsfunktion. Yrkesplacering Cell Invigning Medietäckning. Sekundär hindi Sr. Sekundär Punjab Sr. Sekundär yrkesredovisning och revision Luftkonditionering och kylteknik Bilteknik Bankverksamhet Elektrisk teknik Elektronik Teknik Hotellledning och cateringteknik IT-applikation Marknadsföring och försäljning Kontor Sekreterare Stenografi CBSE ASL E-böcker Hindi Uppsatser Engelska Uppsatser Brevskrivning Stenografi diktering.


Hem » Språk » Engelska Sr. Det är också en mycket bra plattform för lärare som vill dela med sig av sin värdefulla kunskap. Samhälle för främjande av IT i Chandigarh Rekrytering till tjänsten som databasadministratör ». pinky säger:. 10 juni, kl. ali säger:. 12 oktober, kl. abbu säger:. 25 december, kl. ISHANTH KUNDER säger:. 26 januari, kl. Subhodop säger:. 19 juli, kl. Mariyamaaa säger:.

No comments:

Post a Comment